Bursa Sosyal Medya Ajansıyla Çalışan Marka Kazanır!
İlgi çekici ve paylaşılabilir bir sosyal medya yönetimi, takipçi kazanmanın ve tutmanın tek yoludur. Doğru içerik, doğru tanıtım ve arkanızda duran doğru iş ortağı olmadan sosyal medyada başarılı olamazsınız. Markanızın finansal olarak büyümesi için sosyal olarak da büyümeniz gerekmektedir.
Yapılan bir araştırmaya göre;
“ İnsanların alışveriş yaparken satın alma kararının %93’üne sosyal medya yön vermektedir.”
Bursa Sosyal Medya Ajansımız Sosyal Medya Yönetiminde Neler Yapıyoruz;
• Markanın dijital ve sosyal medya iletişim planlarının hazırlanması.
• Strateji geliştirme
• Sosyal ağlarda kurumsal kimliklerinin oluşturulması
• Tüm sosyal ağlarda, aylık içerik takvimleri ile “içerik yönetiminin” yapılması
• Tüm sosyal medya sayfalarının takip edilmesi ve moderasyonunun yapılması.
• Raporlama
• Sosyal ağlarda reklam stratejisinin oluşturulması, bu doğrultuda reklamların hazırlanması, geliştirilmesi ve raporlamalarının yapılması.
Sosyal Medya stratejimizle markanıza nasıl katkıda bulunabileceğimiz Bursa Sosyal Medya Ajansı ile hakkınızda konuşmayı çok isteriz.
Dijital Sosyal Medya Uzman Ekibimiz ve Sorumlulukları
İçerisinde bulunduğumuz teknoloji çağında Sosyal Medya Uzmanı, bir kurum/marka için son derece değerlidir. Bir marka digital pazarlama departmanını oluştururken iyi bir sosyal medya yöneticisi de seçmesi gerekir.
Bu görev için kurum/markanın büyüklüğü ve ölçeğine göre birden fazla kişiden oluşan bir ekip de oluşturulabilir.
Sosyal Medya uzmanı digital pazarlamanın omurgasını oluşturur ve pazarlama stratejilerini işlevsel hale getirir.
Peki, bir sosyal medya uzmanının sorumlulukları ve yapması gerekenler nelerdir?
- Sosyal medya stratejisi oluşturma
- Sosyal medya faaliyetleri için bütçe oluşturma
- Sosyal medya pazarlama personeli işe alma ve yönetme
- Sosyal medya kampanyaları planlama
- Günlük aktiviteler ve sosyal medya kampanyalarını yönetme
- Sosyal ağ sitelerinin varlığını yönetme
- Online itibar yönetimi
- Topluluk yönetimi
- Blog ve Blogger yönetimi
- Komünite oluşturma
- İçerik üretimi
- Video oluşturma ve yükleme
- İzleme
- Sosyal medya kampanyaları ve stratejileri analiz etme ve değerlendirme
- Kampanyalarının etkinliği hakkında rapor hazırlama
- Sosyal medya trendlerini takip etme
- Sosyal medya ana rakiplerin faaliyetlerini izleme
- Farklı aktivitelere entegre etmek için diğer pazarlama dalları ile çalışma
- Sosyal medya takvimi oluşturma
- Sosyal medya arama trafiği nasıl etkilediğini takip etme
- Kurum içi sosyal medya kullanım klavuzu hazırlama
Sosyal medya uzmanlığı ülkemizde giderek değer kazanan bir meslek haline dönüşürken, kaynak azlığı ve profesyonel insan eksikliği sebebi ile bir çok kurum/marka yanlış pazarlama stratejileri ile zor durumlara düşmektedir. Sosyal medya uzmanlığı konusu ilerleyen günlerde popülaritesini ve önemini daha da artıracağa benziyor.
Sosyal Medya Yönetimi
Markalar için sosyal medya yönetimi günden güne giderek önemini arttıran bir kavram. Sosyal Medya artık ihtiyaç değil tüm markalar için gereklilik haline gelmiştir. İnsanlar artık markalar ve ürünler hakkındaki yorumlarını, tavsiyelerini, şikayetlerini mecralar üzerinden dile getiriyor ve fikir alışverişinde bulunuyorlar.
Küçük, orta, büyük gibi bir ayrım olmaksızın tüm markaların sosyal medya yönetimini kullanmaktaki amacı; hedef kitlesi ile birebir bir iletişim yaparak marka bilinirliğini arttırmak, tüketici davranışlarını incelemek, daha fazla kişiye dokunmak, ürün satışlarını dolaylı yoldan arttırmak, yapılan olumlu ve olumsuz yorumlara karşılık vermek ve müşteri memnuniyetini sağlamaktır.
Sosyal Medya Yönetimi ve Strateji
Stratejinin ve iş planının hazırlanması.
Sosyal Medya Yönetimi ve Konumlandırma
Markanın hangi mecralarda yer alacağına karar verilmesi.
Sosyal Medya Yönetimi ve İçerik
Oluşturulan içerik kategorileri doğrultusunda içerik üretilmesi.
Sosyal Medya Yönetimi ve Tasarım
Markanın sosyal medyadaki imajının ve içerik paylaşımlarının tasarlanması.
Sosyal Medya Yönetimi ve Yönetim
Kullanılan mecraların sürekli olarak takip edilmesi, içerik ve görsellerin paylaşılması ve gelen soruların yanıtlanması.
Sosyal Medya Yönetimi ve Raporlama
Haftalık veya aylık olarak, yapılan çalışmaların raporlanması.
Sosyal Medya Danışmanlığı
Sosyal medya danışmanlığı; sosyal medya yönetimi, içerik üretme ve geliştirme, hedef kitle etkileşimi sağlama, organik takipçi arttırma, sosyal medya pazarlama fikirleri geliştirme ve sosyal medya reklam çalışmalarını yönetme gibi geniş bir yelpazede hizmet vermektedir. Bu çerçevede sosyal medya danışmanının yapması gereken birçok işlem basamağı bulunmaktadır. İnternet kullanımının yaygınlaşması, insanların sosyal medyaya oğlan bağlılığının artması gibi faktörler marka ve firmaların sosyal medya ağları üzerinde aktif olmalarını zorunlu kılmıştır. Çünkü hedef kitleye daha kolay ulaşabilme, potansiyel müşteri kitlesini arttırma ve hedef kitle ile etkileşimli iletişimi sağlayabilmenin en kolay yolu sosyal medya platformları olmuştur.
Markalar için sosyal medya günden güne giderek önemini arttıran bir kavram. Artık ihtiyaç değil tüm markalar için gereklilik haline gelmiştir. İnsanlar artık markalar ve ürünler hakkındaki yorumlarını, tavsiyelerini, şikayetlerini mecralar üzerinden dile getiriyor ve fikir alışverişinde bulunuyorlar.
Sosyal Medya Hesaplarının Tespit Edilmesi
Bir firma ya da markaya sosyal medya danışmanlığı yapacak olan kişinin öncelikli olarak hizmet vereceği firmaya ait sosyal medya hesaplarını tespit edip, analizlerini yapması gerekmektedir. Markanın hangi sosyal medya ağlarında var olduğunu ve hangi sosyal medya ağını daha aktif kullandığını analiz etmesi gerekmektedir. Yapacağı incelemeler doğrultusunda firmanın kullanmakta olduğu sosyal medya hesaplarının haricinde, varlığının bulunmadığı sosyal medya ağlarını tespit ederek buralarda markanın varlık göstermesi için hesap oluşturulmalıdır.
Sosyal Medya Reklamlarının Oluşturulması ve Optimize Edilmesi
Sosyal medya reklamları, dijital reklamcılık sektörü içerisinde oldukça önemli bir etkiye sahiptir. Firma ve markaların hedef kitleye tabir yerindeyse hazır hedef kitleye en kolay şekilde ulaşma yollarından biridir. Facebook, Twitter, İnstagram, SnapChat, Swarm, LinkedIn ve benzeri birçok sosyal medya ağı üzerinden birçok farklı reklam modeli ile reklam yayınlanması mümkündür. Burada önemli olan konu hangi sosyal medya ağı üzerinden ve hangi amaç ile reklam verileceğinin belirlenmesidir. Sayfa takipçisini arttırma, gönderi öne çıkarma, uygulama yükletme, siteye trafik sağlama, ürün veya hizmet satışını arttırma ve benzeri şekilde çeşitli reklam modelleri bulunmaktadır. Eğer amacınız firma sayfanızın takipçi sayısını arttırmak ise buna yönelik bir reklam içeriği oluşturup, bu model üzerinden reklam vermelisiniz. Eğer amacınız satışları arttırmak ise ürün satışına ya da hizmet satışına yönelik reklam içeriği oluşturarak, ilgili reklam modelinin gerekliliklerine uygun hareket etmelisiniz.
Sosyal medya reklamlarının içeriklerinin ve reklam postlarının hazırlanması kadar önemli olan bir diğer durum ise reklamların optimize edilmesidir. Sosyal medya reklamlarında harcanacak olan maliyetin minimum düzeye indirgenmesi, doğru hedef kitleye ulaşılabilmesi ve hedeflenen başarının elde edilebilmesi için reklam optimizasyonu çok önemlidir. Reklam ayarlamalarında yapılacak olan yaş, cinsiyet, coğrafi konum, meslek, ilgi alanı ve benzeri optimizasyonlar sayesinde hem reklam maliyetlerini düşürecek hem de doğru hedef kitleye ulaşılacaktır.
Aylık Olarak Sosyal Medya Çalışmalarının Analizi ve Yorumlanması
Çoğu zaman atlanan ya da yapılması önemsenmeyen ancak en büyük yanlışlardan biri olan konu ise yapılan çalışmaların düzenli olarak takip edilmesi, analizinin çıkarılması ve raporlanması aşamasıdır. Her sosyal medya danışmanının hizmet verdiği firma ya da markaya her ay düzenli olarak raporlamalar sunması gerekmektedir. Hatta sosyal medya danışmanı tarafından bu sunulmadan firma veya marka tarafından talep edilmelidir. Çünkü sosyal medya üzerinde reklam, satış ve pazarlama veya bilgilendirme amaçlı yapılan içerik paylaşımlarından hangisinin fayda sağladığı, hangisinin beklentileri karşıladığı ya da yapılan çalışmalarının eksik yönlerinin anlaşılması ancak yapılan çalışmaların analiz edilmesiyle mümkün olmaktadır. Bundan dolayı her ay sonunda yeni aya başlamadan önce yapılan çalışmalar analiz edilmeli, eksiler ve artılar şeklinde ayrıştırılmalı ve bir sonra ki ayın planlaması buna göre şekillendirilmelidir.
Stratejik SEO olarak sosyal medya platformlarına olan hakimiyetimiz, sektördeki tecrübemiz ve uzman danışmanlarımız ile sosyal medyada ihtiyacınız olan tüm gereksinimlerinizi Sosyal Medya Danışmanlığı hizmetimiz ile karşılayabilirsiniz.
Bursa Sosyal Medya Pazarlama ( Marketing)
Sosyal medya pazarlaması, markanızın elindeki en önemli pazarlama araçlarından biridir. Artık büyük küçük bir çok marka sosyal medya pazarlamasını kullanarak ciddi başarılar elde ediyor.
Sadece organik etkinliklerle kitlelere ulaşmak daha zor olabilir. Bu yüzden en başarılı markalar bile, sosyal medya yatırımlarını reklamlar yoluyla hedef kitlelerine ulaştırıyor.
Sosyal medya reklam kampanyaları, marka bilinirliğini arttırmak, daha fazla müşteri yaratmak ve kısa vadede dönüşümleri arttırmak için planlanmaktadır.
Sosyal medya pazarlamalarında, her mecranın kendine göre bir yönetimi bulunmaktadır. Facebook, Instagram, Twitter gibi bir çok platformda etkileşime en uygun yöntemle reklam kampanyası düzenlemek sosyal medya uzmanlarının önceliğidir.
Bursa Sosyal Medya Ajansı olarak, tüm mecralardaki reklam yöntemlerine hakım sosyal medya uzmanlarımız ile sizlere en doğru planlamayı oluşturmaktayız. Hedefimiz kullanıcılara sağlayacağınız ürün ya da hizmette daha etkin olabilmenizi sağlamaktır.
Ankara’da her konuda uzman bir ekiple çalışan öncü sosyal medya ajanslarından olan Bursa Sosyal Medya Ajansı, reklam çalışmalarınız için size öngörülen bütçeleri en verimli şekilde harcamaktadır.
Reklam kampanyalarındaki bütçeleriniz ara bir panel olmadan direk kendi ekranlarınızdan rahatça takip edebileceğiniz şeffaf bir uygulama sunmaktadır. Sosyal medya reklamlarında ne kadarlık bir bütçe harcamanız gerektiği, gerekli analizlerin yapılmasından sonra size bir mail olarak sunulmaktadır.
Kurumsal ya da bireysel tüm hesaplarda aynı titizlikte hizmet veren Bursa Sosyal Medya Ajansı, markanızın yükselişini detaylı raporlarla belirli periyodlarda tarafınıza sunmaktadır.
Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama yönetiminin büyük önem taşıdığı dönemde sizde uzmanlarımız ile markanızı zirveye taşımak için bizimle iletişime geçebilirsiniz!
Reklam İçeriklerinin Hazırlanması
Reklamlara çıkacak görsellerin Bursa Sosyal Medya Ajansı’nın grafik tasarım ekibi tarafından uluslar arası normlara uyacak şekilde hazırlanması verilen hizmet dahilinde gerçekleşmektedir.
Alanınızda etkileşim eğer bir video için daha fazla ise, video hazırlanması (kurgu, montaj) ya da bir görsel ile daha fazla etkileşim bekleniyorsa reklam görseli Bursa Sosyal Medya Ajansı tarafından hazırlanmaktadır.
Ankara’da her alanda olduğu gibi Sosyal Medya Yönetiminde de Bursa Sosyal Medya Ajansı tam hizmet ajansı olarak sizlere destek vermeye devam etmektedir.
Sosyal Medya Reklamları Ücretleri
Planlamalar ve yönetim için teklif al kısmındaki formu doldurarak uzmanlarımızdan detaylı fiyatlandırma talep edebilirsiniz.