Dijital pazarlama Yöneticisi İş Tanımı,Görev ve Sorumlulukları
Basitçe söylemek gerekirse, yöneticiler bir sistemin tüm işleyişini yönetirler ve bir Digital Pazarlama Yöneticisi de aynı şekilde web üzerinde de çalışırlar. Şirketler, tüm dijital platformların ve ilgili profesyonellerin yönetimi için İnternet Pazarlama Yöneticileri’ni kiralamaktadır.
Dijital pazarlama yöneticileri, SEO’lar, Analytics ve SEM uzmanlarından İçerik Pazarlamacısına, Metin Yazarlığı ve Gelen Pazarlamacılar’a kadar herkes şirketin işletme hedeflerinin başarılmasını sağlamak için temel yetkinlikleri doğrultusunda kanalize eden bir İnternet Pazarlama Müdürü radarına giriyor.
Bu iş profilini tercih ederseniz, web hakkında iyi bilgiye sahip olduğunuz, Dijital Pazarlama Peyzajı ve sonuca dayalı iş zekasıyla kusursuz bir şekilde bir araya gelmeniz gerekecekti. Marka bilinirliği yaratmak, kurşun üretimini artırmak, müşteri katılımını optimize etmek, dönüşümleri otomatikleştirmek ve optimum satış ve gelir elde etmek bir İnternet Pazarlama Yöneticisinin sorumluluğundadır.
Digital Pazarlama Müdürü İş Tanımı
Digital Pazarlama Yöneticileri bir şirket için satış ve gelirleri optimize etmek için Dijital Pazarlama stratejileri oluşturur ve uygularlar. Tasarım, reklamcılık, analiz, farkındalık ve işlemler içeren bir Dijital Pazarlama kampanyası başlatmanın farklı yönleri hakkında çok şey farkındalar.
Bir İnternet Pazarlama Müdürü olabilmek için, bir müşteri tabanını korumak ve yeni müşterileri hedeflemek için medya satın alma, SEO ve sosyal ağlarla nasıl başa çıkacağınızı bilmelisiniz. Ayrıca, yeni Internet Pazarlama eğilimleri ve fırsatları için de göz kulak olmalısınız. İnternet Pazarlama Müdürü olabilmek için gereken nitelikleri şimdi anlayın.
İnternet Pazarlama Müdürü Şartları ve Nitelikleri
- Pazarlama, İletişim, İşletme ve ilgili alanlarda Yüksek Lisans veya Lisans derecesi
- İnternet Pazarlamacılığı Deneyiminde 3 yılı aşkın bir süredir pazarlamada 5 yılı aşkın deneyim
- E-ticaret, SEM, PPC, SEO, Gelen ve İçerik Pazarlamanın doğru bilgisi, artı medya düzenleme yazılımı ve otomasyon araçlarının bilgisine sahip olmak kesinlikle bir avantaj olabilir
- Web tasarım teknikleri, içerik yönetimi ve en yeni internet Pazarlama Uygulamaları konularında yeterli bilgiye sahip olmalıdır.
- Ayrıca, sonuç odaklı satış ve pazarlama stratejileri geliştirmeli ve uygulayabilmeli ve kusursuz yazılı ve sözlü iletişim yeteneğine sahip olmalıdır.
- Başarılı bir İnternet Pazarlama Müdürü ayrıca Google Analytics ve Web Yöneticisi Araçları’nı da bilmesi gerekir
Yukarıda sayılan niteliklere sahipseniz, aşağıdaki görev ve sorumlulukları yerine getirmeniz istenecektir:
İnternet Pazarlama Müdürü Görev ve Sorumlulukları
- Şirketin web sitesini yönetmek ve tüm görüntü, içerik, araçlar, tasarım, güncellemeleri ve kullanıcı deneyimini bir araya getiren tüm dijital kanalların kusursuz kanallaştırılmasını denetlemek
- Gerektiğinde sorular ve endişeleri cevaplayarak günlük postaları yönetme, mesajlaşma yapma ve müşteri hizmetleri sunma
- ROI ve KPI’ları oluşturmak ve izlemek, artı sonuç odaklı site ve sosyal trafik analizlerini yapmak da İnternet Pazarlama Müdürü
- Bir İnternet Pazarlama Müdürü ayrıca Dijital Pazarlama Kampanyaları ve Editör Takvimleri oluşturur, sürdürür ve uygular.
- Etkili, ilgi çekici ve tutarlı marka mesajlaşma yoluyla kampanyalar yürütmek ve şirket bloglarını, sosyal medyayı ve e-bültenleri denetlemek de Internet Pazarlama Yöneticilerinin sorumluluğundadır
Tüm bu sorumluluklar dijital pazarlamanın farklı bölümleriyle ilgilidir. Bu yüzden; bir İnternet Pazarlama Müdürü rolü, eksiksiz Dijital Pazarlama manzarası kadar geniş. Aşağıda verilen bölüm, başarılı bir İnternet Pazarlama Müdürü olarak dahil edeceğiniz farklı becerileri anlamanıza yardımcı olacaktır:
İnternet Pazarlama Müdürü için 5 Önemli Beceriler
1. Veri Analizi ve Arama Motoru Pazarlamacılığı
Bu Büyük Veri zamanında bir İnternet Pazarlama Yöneticisi’nin sonuç odaklı veri analizi yapma becerisine sahip olması gerekir. Verimli SEM kampanyaları, doğrudan veri analizi yapma kabiliyetinizle de orantılıdır.
- İnternet pazarlama hedeflerinizi tamamlayıcı nitelikte veri analitiklerini nasıl kullanacağınızı bilmelisiniz. Burada ne kadar çok veri işlediğiniz önemli değil, ancak mevcut verilerle ne yapabilirsiniz, yetenekleriniz tercüme edilebilir.
- Bir İnternet Pazarlama Müdürünün şirketin Analytics Uzmanını yönetmesi ve görevlerini etkili bir şekilde yönetmesi gerekir; bilgi işlemenin nasıl gerçekleştiğini bilmelisiniz
- Veri analizi, verilerin toplandığı, izlendiği, gözden geçirildiği ve analiz edildiği, farklı bilgileri ortaya çıkaran ve kar odaklı eylemler için kullandığı farklı kaynaklar etrafında toplanmıştır
- Veri madenciliği, metin analizi, iş zekası ve veri görselleştirmeleri hakkında bilgi sahibi olmak, işinizi daha verimli bir şekilde yürütmenize yardımcı olacaktır
İnternet Pazarlama Yöneticileri’nin beceri setine gelen sonraki şey, verilen iki stratejinin altında çözmekte olan Arama Motoru Pazarlamasını uygulamak ve ölçmektir.
- Çoğunlukla SEO olan ve daha iyi organik sonuçlar elde etmek için içerik, blog ve site optimizasyonu içeren Ödenmemiş SEM
- Google AdWords ile Tıklama Başı Ödeme reklamıyla ilgilenen Ücretli SEM
SEM uzmanları bu işleri şirket için yapar, ancak bir İnternet Pazarlama Yöneticisi, süreci daha verimli bir şekilde kanalize etmek ve SERP’lerde yüksek sıralamaya yetkili kılmak için en iyi becerileri ve uygulanmaları bilmelidir. İyi bir SEM ve Analytics uzmanı bir İnternet Pazarlama Müdürü, daha iyi kariyer büyümesinin ve mükemmel paketlerin tadını çıkarabilir.
2. Sosyal Medya Pazarlama ve Ücretli Sosyal Reklam Bilgisi
Sosyal Medya her yerde mevcut ve İnternet Pazarlamacılığı Yöneticileri için Sosyal Medya Pazarlamacılığının özelliklerini bilmek zorundadır. Bir şirketin farkındalığını ve markalaşmasını optimize edebilen ve otomatikleştirebilen farklı sosyal ağları ve SMM araçlarını bilmeliler. İnternet pazarlama yöneticisi, Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Snapchat ve diğer Sosyal Ağlar için doğru Sosyal stratejiyi bulmalarına yardımcı olacağından, her Sosyal Kanal için uygun soruları bilmelidir.
Tüm bunlara ek olarak, Ücretli Sosyal Medya Reklamcılığının bilinmesi İnternet Pazarlama Yöneticileri için de çok önemlidir.
Sosyal Medya Reklamlarının Farklı Türleri:
Facebook Reklamlarının Türleri
- Fotoğraf Reklamları
- Video Reklamları
- atlıkarınca
- Slayt
- Tuval
Instagram Reklam Türleri
- Fotoğraf
- Video
- atlıkarınca
LinkedIn Reklam Türleri
- Görüntülü Reklamlar
- Sponsorlu InMail
- Sponsorlu içerik
- Metin Reklamlar
- Dinamik Reklamlar
Twitter’da Reklam Türleri
- Tanıtılan Tweetler
- Tanıtılan Hesap
- Promoted Trendler
Snapchat Reklam Türleri
- Reklamları Yapıştır
- Sponsorlu Jeofizörler (daha büyük şirketler için) veya isteğe bağlı Jeofizörler (daha küçük markalar için)
- Sponsorlu lensler
Pinterest Reklam türleri
- Bilinçlendirme kampanyaları
- Etkileşim kampanyaları
- Trafik kampanyaları
3. İçerik Pazarlama ve E-posta Pazarlama Bilgisi
Bir şirkette İçerik Pazarlama Yöneticisi ve E-posta Pazarlama Yöneticisi olabilir, İnternet Pazarlama Yöneticisi’nin İçerik ve E-posta Pazarlamasının doğru uygulanmasını bilmesi önemlidir. İçerik pazarlamasıyla başlayalım –
- İnternet Pazarlama Stratejilerinin çoğunun temelini oluşturan içerik, belirli türdeki Kampanyalar için doğru içerik pazarlama planını bilmek dönüşüm odaklı olabilmek için çok önemlidir
- Makale, blog, e-kitap, infografi, resim ve diğer içerik türlerini kurşun mıknatısları olarak kullanmalarını sağlamak için nasıl kullanmanız gerektiğini bilmelisiniz.
- İçerik Pazarlaması, İnternet Pazarlama Yöneticileri tarafından SEO’yu artırmak, trafiği optimize etmek ve dönüşümleri artırmak için kullanılan araçlardır
İnternet Pazarlama Yöneticileri, hemen çıkma oranlarını düşürmek ve açık oranları artırmak, niş hedeflemeyi sağlamak ve dönüşümleri artırmak için E-posta Pazarlaması kampanyalarının performansını nasıl ölçtüğünü bilmelidir.
- Doğru e-posta Pazarlama Platformu ve E-posta Otomasyon Aracı ile e-postaların veritabanında kanallaştırılmasının sağlanması İnternet Pazarlama Yöneticileri tarafından sağlanmaktadır
- E-postaları ve Sosyal Ağları entegre etmek de daha iyi marka bilinirliği için önemlidir. Doğru türdeki E-posta Pazarlama kampanyalarını kullanmak, e-posta listenizden en iyi fırsatları elde etmenize yardımcı olacaktır
Bir İnternet Pazarlama Yöneticisinin bilmesi gereken bazı E-posta Pazarlama Platformları,
- Posta Şempanze
- AWeber
- iContact
Görsel Reklamcılık ve Viral İnternet Pazarlama Kampanyalarını Bilir.
Görsel mesajlar, Facebook analitiklerine göre metin içeriğiyle karşılaştırıldığında daha iyi etkileşim sağlamaktadır. Bu, diğer Sosyal ve Dijital Pazarlama kanalları için de geçerlidir. Resmi olan bir Tweet, herhangi bir görsel tamamlayıcı olmadan bir cıvata ile karşılaştırıldığında daha iyi ‘gösterimler’ sağlar. Görsel reklamlar, büyük bir farkla etkileşimi artırır ve bir İnternet Pazarlama Müdürü her zaman onu ele almayı denemelidir. Aynı zamanda Viral İnternet Pazarlama Kampanyaları’nın yürütülmesine de yardımcı olur.
5. Mobil Pazarlamayı Kullanın ve En Son İnternet Pazarlama Araçlarını ve Platformlarını Öğrenin
Akıllı Telefonlar’ın zamanında yaşadığımız için, İnternet Pazarlama Yöneticileri için etkili bir hedefleme ve dönüşüm sağlamaya yönelik mobil pazarlama stratejileri içermesi gerekir. Sitenize duyarlı ve mobil cihaz dostu olmasını sağlayın, ayrıca doğru mobil uygulamaları kullanarak bir İnternet Pazarlama Yöneticisinin temel sorumlulukları arasındadır.
Verilen İnternet Pazarlama Araçlarının bilgisi ve uygulanabilirliği sizin için de önemlidir –
İnternet Pazarlama Yöneticileri için Önemli Araçlar
- Hootsuite
- TweetDeck
- Tampon
- Canva
- Facebook Insights
- Google Araştırması
- Twitter analytics
Farklı Dijital Pazarlama platformlarını bilmek, yöneticilerin görevlerini daha verimli bir şekilde yürütmesine yardımcı olur. İnternet Pazarlama Yöneticilerinin kullanması gereken Teradata tarafından sağlanan İnternet Pazarlama Platformlarının bazıları Planlama ve Harcama Yöneticisi, İş Akışı ve İşbirliği Yöneticisi, Pazarlama Varlık Yöneticisi vb.
Becerilerinizi Üstün Edin & Sertifikalı Olun!
Yukarıda bahsedilen becerilere sahip olduğunuzda, Dijital Pazarlama Eğitimine yani CDMM’yekatılarak zanaatkarınıza hakim olabilirsiniz .
Eğitim, yöneticiler olmak isteyen SEM uzmanları, SEO’lar ve Dijital Pazarlama Yöneticileri için oldukça yararlıdır.
Bu kursa kaydolmak aynı zamanda sertifikalı bir İnternet Pazarlama Müdürü olmanıza yardımcı olur.
İnternet Pazarlama Yöneticileri için Mevcut Sertifikalar-
- Facebook Pazarlama Master Sertifikası
- İçerik Pazarlama Sertifikası
- Sertifikasyon (Vskills)
- Google Sertifikaları
- HubSpot Gelen Pazarlama Sertifikasyonu
Internet Pazarlama Sertifikalı olmak, İnternet Pazarlama Müdürü olarak ödüllendirici bir kariyer yapmanıza yardımcı olacaktır.
Bu yazıda bahsedilen belirli bir beceriyi kazanmak ister misiniz? – Yorumları bizi güncelleyin, size doğru eğitim ve sertifikasyon öneririz.
- Published in Blog
En iyi SEO Uzmanı Temel Nitelikleri
SEO uzmanı farklı alanlarda uzmanlık ister.
SEO, Arama Motoru Pazarlaması’nın yalnızca bir alt kümesi olmakla birlikte, SEO‘nun kendisinde birçok uzmanlık alanı vardır. Bir SEO uzmanı olmak için, SEO uzmanlığının tüm farklı alanlarında bilinmesi gerekir. Bir SEO uzmanı olabilmek için, danışmanlar ve işletmeler aşağıdaki alanlarda uzmanlık istemektedir.
Seo Uzmanı Arama Motoru Optimizasyonunu bilmesi gerekir.
- Yerel arama – işletme profillerinin büyük arama motorlarında nasıl oluşturulduğu, işletme için önemli arama dizinleri, harita siteleri, yerel medya siteleri, niş sanayi dizin siteleri vb. Konuları kapsar.
- Sayfa içi – arama motoru tarayıcısının web sitelerinin içeriğini ne kadar etkili bir şekilde tükettiğini ve yorumladığını etkileyebilecek tüm sayfa içi öğelerin ayrıntılarını kapsar
- Analytics – bir sitedeki büyük veri, kullanıcı nüfusundaki demografik bilgiler ve tüketici davranışı kullanımıyla trafik ve dönüşüm analiziyle ilgili tüm ayrıntıları kapsar.
- Mobil – Arama pazarlamasıyla alakalı her şeyi mobil cihazlarda kapsar
- İçerik geliştirme – tüm internet pazarlama kanallarının içerik yazma ve pazarlama ihtiyaçlarını kapsar
- Bağlantı kurma – harici web sitelerinden bağlantı alma sürecini kapsar
- Anahtar kelime geliştirme – alaka ve trafik kazanmak için web siteleri tarafından kullanılacak anahtar kelimeleri tanımlamada yardımcı olur.
- İtibar yönetimi – etkili internet markalaştırması yoluyla bir çevrimiçi iş için genel iyi niyet korumak görevini kapsar.
Seo Uzmanının Google Adwords Tıklama Başı Ücretli Reklamcılığı bilmesi gerekir.
Google ve Bing’de zorlayıcı arama ağı reklamcılık oluşturmayı kapsıyor
Seo Uzmanı Sosyal Medya Pazarlamasını bilmesi gerekir.
Facebook, Google+, Twitter, Pinterest LinkedIn, Flickr, YouTube, FourSquare gibi pek çok sosyal ağ üzerinden yeni, güçlü içerik oluşturma ve takipçileri çizmeyi kapsar.
Bunların birçoğu birbiriyle ilişkili disiplinlerdir. Örneğin, PPC reklamcılığı, kesin bir web tabanlı sosyal paylaşım ayarı olan Facebook’daki ücretli reklamları kapsayacak şekilde gelişiyor. Pek çok SEO disiplini gibi PPC, başarılı anahtar kelime ilerleme gerektirir. Online ağ reklamcılığı sıklıkla yerel ve mobil SEO ile bağlanır ve temel nişinizi bilmek kesinlikle başarılı bir SEO uzmanı olmanıza yardımcı olur.
2. SEO Uzmanı olarak bilmeniz gereken Ek Alanların Pratik Bilgisi
-
Web Sitesi Yaratma ve Değiştirme:
Bu makaleyi bir “SEO uzmanı” haline getirme kılavuzu olarak okumaya başladınız ve burada, bir SEO uzmanı olmak için aşina olmanız gereken bazı diğer yetenekleri görüyorsunuz. Sizin için SEO dostu bir Web sitesi nasıl oluşturulacağını bilmelisiniz. Alternatif olarak, bir SEO uzmanı olarak, SEO skorunu iyileştirmek için mevcut web sitenizde öneri yapmak ve değişiklikler yapmak zorundasınız. Bir SEO uzmanı olarak, en iyi kullanıcı deneyimi Google’ın en önemli faktörlerinden biri olduğu için son derece kullanıcı dostu bir web sitesi oluşturmanızı şiddetle tavsiye ederim.
-
İçerik Yazımı ve Hizalama:
İçerik, SEO için en önemli kaynaklardan biridir. Hindistan’daki herhangi bir SEO uzmanı aynı garantiyi verebilir. Web siteleriniz iyi yazılmış, alakalı ve ilgi çekici içeriğe sahip değilse, SERP’lerde sıralamayacaktır. Müşterilerin belirli gereksinimlerini bilmek ve en iyi anahtar kelimeler, arama hacmi verileri, anahtar kelime yoğunluğu, anahtar kelime doldurma ve içerik rekabet performansı hakkında sizi güncelleştirecek SEO araçları hakkında bilgi sahibi olmak, TÜRKİYE‘de SEO uzmanı olmalı.
-
Kazanç Bağlantıları:
Bağlantılar herhangi bir SEO başarı için en önemli faktörlerden biridir. Şirketler, İnternet pazarlama kampanyalarını kanalize etmek için SEO uzmanı işe alır, değer SEO uzmanları – eğer onlar için kaliteli bağlantılar üretmek için büyük becerileri varsa. Google, Web Sayfalarının sıralamasını belirlerken Kalite Kat Kalınlığı’nın ağırlığını taşıyorsa, kaliteli bağlantı kazanmak çok önemlidir. Kaliteli bağlantılar, geçerli sitelerin arabirimde olması gereken yüksek kalitede, yararlı ve uygun içerik sunarak yapılabilir.
3. Sayfa iyileştirmesi sayfa dışı optimizasyon ve teknik SEO Düzeylerini iyi bilmesi gerekir.
SEO, üç seviye-
- Teknik – bir sitenin yapısı, arama motorları tarafından içeriğinizin taranması ve listelenmesinin ne kadar basit veya zahmete karar verebileceğinin yapısı.
- Sayfa iyileştirmesi – anahtar kelimeler ve HTML etiketleri gibi farklı öğelerin web sitenize trafik artırmasına yardımcı olacak şekilde kullanılması
- Sayfa dışı optimizasyon – bağlantı kurma teknikleri içerir.
“Tek boyutlu bir SEO istemiyorsunuz. Başarılarını en üst düzeye çıkarmak için üç açıdan stratejilerine yaklaşacak birine ihtiyacınız var “- Taylor Pratt, Raven İnternet Pazarlama Araçları için Ürün Pazarlama Müdürü. Ayrıca, “Arama motorları bir web sitesindeki tüm içeriğe erişemiyorsa veya bazı içerik çok derin bir şekilde site içine gömülüyorsa, web sitesinde yapılan başka bir şey SEO başarısı açısından işe yaramaz”
Yüksek Sıralamaların CEO’su Jill Whalen, “Bu, tüm SEO danışmanlarının veya şirketlerinin, arama motorlarının sahip olabileceği tüm teknik sınırlamaları ve sorunları anlamaları gerektiğini ve web sitenizin geliştiricilerine bunu açıkça ifade edebilmeleri gerektiğini ifade ediyor sorunlar asgari düzeye indirilebilir. “
4. SEO Deneyimi ve Sertifikasyonunun 4. Yılı
- “Herkes bir gecede bir ‘SEO acentesi‘ kurabilir ve kendisini SEO uzmanı olarak görebilir. Ancak bu, yaptıklarını bildikleri anlamına gelmez. SEO yapmanın daha büyük resme giren yüzlerce küçük şey var ve neyin işe yaradığı ve gerçekten iyi bir iş çıkarmayacak olan şeylerin yaşanması uzun yıllar alıyor. ”
- Ayrıca, her sitenin başarılı olmak için farklı türde SEO taktiklerine ihtiyacı olduğunu ekliyor.
- “Uzun yıllar tecrübeye sahip bir SEO uzmanı herhangi bir web sitesine bakabilecek ve SEO‘da yeni olan biri her sitede aynı şeyi deneyecek olan daha fazla arama motoru trafiği kazanmak için yapılması gereken şeyin ne olduğunu tam olarak biliyor olacak. varsa sınırlı bir etkiye sahip “dedi.
- SEO eğitiminizde ilerledikçe, sahada bir sertifika izlemek yararlı olabilir. Hindistan’da ya da yurtdışında SEO uzmanları kiralayan danışman ajansları, diğerlerine kıyasla daha yüksek sertifikalı SEO oranı profesyonelleri. Bazı sertifikalar en iyi Türkiye’de SEO uzmanları için uygundur.
SEO Başarının Kanıtlanmış Bir İz Kayıt
- Kanıtlanmış bir sicile sahip olmak SEO başarısı için şarttır. “Blog gönderileri ve makaleler açıklayan tonlarca var.
- kullanabileceğiniz çeşitli SEO taktikleri. Ancak mutlu müşterilere sahip olmak başka bir şey. Herkes bir SEO danışmanı veya şirket tutmak isteyen kesinlikle SEO şirketi onlara başarılı yardımcı tartışmak için en az üç geçerli referansları kontrol etmelisiniz. “- Jills Whalen, Yüksek Sıralamalar CEO’su.
- Bir SEO uzmanı işe almak için, müşteriler pakete öncülerinden ayıklamak için referanslar ve vaka incelemeleri yapmayı tercih ederler. Harcamalarını haklı çıkarabilecek bir SEO uzmanıyla olan etkileşimlerinden somut sonuçlar ve iyileştirmeler görmek istiyorlar. Arama profesyonelleri, kendilerini profesyonel bir şekilde sunmaları ve iyi bir SEO anlayışına sahip olma şansını sunması önemlidir.
- Bununla birlikte, mutlu müşteriler tarafından işaretlenmiş bir arka plana sahip olmak için başka bir şey. Geribildirimler harika. Ancak, size hitap edecek ve SEO yöneticisinin meşruluğuna kefil olacak referanslar daha iyi. Daha fazla veri edinmek için irtibat kurabileceğiniz üç mevcut müşteriyi isteyin.
6. Pazarlamada Savvy & Çok Yönlü Bir Perspektif ve Bilgi
- Pazarlama endüstrisi ile iyi bilen ve iyi bilgilendirilmiş olmak, SEO becerilerinize daha fazla değer katacaktır. Jill Whalen, Yüksek Sıralamaların CEO’su “SEO uzmanı nasıl olunur” konusundaki rehberinde ,
- “Bir web sitesinin teknik sorunlarının ötesine geçtiğinizde, SEO geleneksel pazarlamaya çok benzer.İçeriğin, bir satışa yönlendirilirken kullanıcıya fayda sağlayan bir biçimde yazılması gerekiyor. Ve hepsinin, şirketinizin sunması gereken şeyi arayan bir arama motorunun diğer ucundaki insanlara da hitap edecek bir şekilde yapılması gerekiyor. “
- SEO, “Yıllardır, hiper odaklı SEO alanının dışındaki konuları görmezden gelebileceğimi düşündüm. Arama motorlarında sıralamayı yapan web sayfaları ile ilgisi yoksa, bah humbug! Bu tutum aptalca ve yanlıştır. Günümüzün SEO’su, pazarlama, sosyal medya peyzajı, web analizi, web tasarımı ve geliştirme, viral pazarlama, içerik, ürün, pazarlama ve pazarlama konularında derin bir düzeyde pazarlamanın tamamını, insan ırkının psikolojisini, iş modelleri ve daha fazlası. SEO’yu diğer kritik uygulamalardan kopduğumuzda sonuçta yardım ettiklerinden daha fazla zarar verebilecek kısa vadeli kararlar alıyoruz “dedi.
Büyük Resim Anlayışı ve Ne tür bir SEO olmak istediğinizi bilmek
SEO’lar dönüşümlere (bir müşteriye sitenize dönüştürme) odaklanıyor mu yoksa arama motoru sıralamaları ile daha endişeli olduklarını mı söylüyorlar? Raven İnternet Pazarlama Araçlarının ürün pazarlama başkan yardımcısı Taylor Pratt , “ mükemmel bir dünyada ” herhangi bir SEO stratejisinin odak noktası, belirli bir sıralamaya ulaşmak değil, bir dönüşüm gerçekleştirmek gibi bir hedef gerçekleştirmek olmalıdır ” diyor.
- Şirketinizin Kültürü ile Uyum Yapabilme Yeteneği SEO uzmanları BT, müşteri hizmetleri, pazarlama, satış, analitik, vb. Gibi bir işletmenin geniş bir yelpazesiyle arayüz oluşturmalıdır. SEO’nun bu gruplardan kişilere admirably işlev görmesi için kapasitesi Temel, Fishkin notlar ve daha da diyor,
- “SEO’nun kişilik, dürüstlük ve iletişim tarzı organizasyona veya ilerlemeye uyması gerekiyor” dedi.
- Ne tür bir SEO uzmanı olmak istersiniz? – SEO dünyasında oynayabileceğiniz iki ana rol vardır: Şirket içi veya Ajans (girişimci dahil). Her fırsatta hesaplanamaz incelikler var ve Hindistan’da en çok puan alan SEO uzmanları arasında düşünülmesi için hepsinin farkında olmalısınız.
8. Beyaz Şapka ve Siyah Şapka SEO Uygulamalarından haberdar olun.
- Zamanla verimli olmak isteyen bazı insanlar (beyaz şapkalar), markaları ve sitelerinin itibarını güvence altına alıyor ve gerçek meşru sayfa sıralamaları ile uzun süren başarı elde etmek için gayretli çalışmaları yapıyorlar. Öte yandan, siyah şapka SEO uzmanları, genelde meriteden daha yüksek sayfa sıralamasını aldatmak için arama motoru sıralamasında kullanılan algoritmaları sıralamada kusurlarını kötü niyetle kullanıyorlar.
- Açıkçası, burada ve orada bu çabalar işe yarıyor – bir süre. Yine de, bir kez stratejiler ve yöntemler arama motorları tarafından bulunursa (ve bu kaynakları bulmak ve bunlarla mücadele etmek için büyük mal varlıklarına katkıda bulunurlar), site siyah şapka usullerini kullanarak cezalandırılabilir. Arama cezaları organik arama sonuçlarına yerleştirilmelerini arama listelerinde aşağıya inmiş olmaktan gelebilir. Ayrıca, bu tür sitelerin web sitesi alanları arama dizinlerinden kalıcı olarak temizlenebilir.
- Bu yüzden bir SEO uzmanı olmak için, siyah şapka ve beyaz şapka SEO uygulamalarının farkında olmak önemlidir. White Hat & Black Hat SEO uygulamaları arasındaki doğru ayrımı bilmek, “iyi bir SEO uzmanı olmak” kılavuzunun en önemli konularından biri olarak kabul edilmektedir.
9. Mükemmel iletişim becerileri
- İletişim becerileri hakkında konuşmak, bir SEO’nun, herkesin kavrayabildiği belirli bir web sitesinde bir değişikliğin neden yapılması gerektiğini net bir şekilde ifade edebilme kapasitesine sahip olması gerektiğini belirtiyor, Raven İnternet Pazarlama Araçları için Ürün Pazarlama Başkan Yardımcısı Taylor Pratt. Ayrıca şunu da ekliyor:
- “Bir SEO’nun her şeyi kendisi yapmasının hiçbir yolu yoktur. Bu nedenle, neden herkesin anlayabileceği terimlerle belirli bir değişikliğin yapılması gerektiğini iletişim kurmaları gerekir. BT ekibiyle ve C düzeyindeki ekiple konuşmalı ve bu noktaya dikkat çekmeliyiz. “
- SEO danışmanlarının iletişim stilleri ve müşteri hizmetleri standartları değişir. İhtiyaçlarınıza en uygun yaklaşımı bulmanız gerekir. Adayın şahsen mi, telefonla mı, Skype’a mı, ister mesaj atmaya mı, e-postayla mı konuşmayı tercih edip etmediğini sorun. Iletişim ortamları hakkında bilgili olmak ve mükemmel iletişim becerilerine sahip olmak, kesinlikle en iyi SEO uzmanlarından biri olarak yükselebilmenize yardımcı olacaktır.
10. İftiraya meraklı olun, Merak ve En İyi SEO Araçları ve Teknikleri ile Güncellenen Kalın
- İşlerin doğru bir şekilde yapılmasını ve sonuçları en üst düzeyde görmeyi tercih eden SEO uzmanları ve danışmanları, o kalibredeki SEO uzmanlarını seçmeyi tercih ediyor.
- SEOMoz’un CEO’su ve kurucu ortağı Rand Fishkin,
- “Büyük SEO’lar zorlukların ve barikatların etrafında çalışmanın yollarını buluyor. Tabii ki, bu, kuruluşunuzun ilerleme sağlamasına ve engellememesine ya da ruhunu kıracamanıza ve şirketi olumlu bir şekilde etkileme arzusu duymanız anlamına gelir. “
- Merak, bir SEO uzmanı için önemli kabul edilen başka bir faktördür.
- “Google’ın tüm tarayıcılarının IP adreslerini okuyabilecek bir SEO bulmak harika, ancak derin meraklı biri ve bu tarayıcısının nasıl çalıştığını sürekli araştıran biri daha da iyi. Sıklıkla bilgim harika olan SEO’larla tanıştım ancak kariyerinin bir noktasında büyümeyi bıraktı. Aç ve zevk veren, 2006’da yeni bilgi arayan susuz bir veterinerden daha taze bir zihnim var “- diyor Rand Fishkin
- En iyi SEO araçları ve teknikleri hakkında güncel kalmak, başarılı SEO uzmanlarının Hindistan’daki en önemli faktörlerden biridir.
Sonuç
Üzerinde belirtilen tüm SEO nitelikleri üzerinde zamanında yardım ödemek herhalde size SEO uzmanları Hindistan’da en beğenilen SEO uzmanları kazanmak yardımcı olacaktır.
Sonuç odaklı arama motoru optimizasyonunu kanalize etmek ve dönüşümleri sağlamak için, tüm bu önemli SEO becerilerinin farkında olduğunuz çok önemlidir; ve bir kere bunu yaptın, ayrıca Hindistan’da bir SEO uzmanı olarak kurulacak.
Durumda, bazı yetenekleri özledim buluyorsun, beni yorumla güncelleyin.
- Published in Blog
SEO Uzmanı Nedir ve SEO Uzmanı Nasıl Olunur ?
SEO Uzmanı, arama motorları ve reklamcılık konusunda uzmanlaşmış, bir web sitesini arama sorgularının sonuçlarında daha iyi bir konumda olmasını sağlayan kişilere SEO UZMANI denilmektedir.
SEO UZMANLARI, web sitenizin internette erişilir, bulunur olma, arama motorlarında kendi konunuzda, anahtar kelimelerinizde iyi bir sıralamaya sahip olma, sitenize trafik çekme vb. digital işleri SEO uzmanı sizlere bunları sağlıyor.
Seo uzmanlarınında çalışmalarıyla sitenize organik trafik çekme şansınız ve potansiyelinizi arttırmak için yapılan uygulamalara Arama Motoru Optimizasyonu, Search Engine Optimization, SEO uygulamaları diyoruz.
SEO, değişik arama motorlarında sitenizin tanınması ve öncelik kazanması için yapılması gereken metot ve stratejilerin birleşimi demektir. Arama motorları derken, bunun öncelikle Google olduğunu da belirtmek gerekir.
SEO Uzmanlığı Nedir
Bahsettiğimiz metot ve stratejileri, SEO uygulamalarını, arama motorlarından öncelik kazanmanızı, sitenize trafik çekmenizi, yarıştığınız anahtar kelimelerde rekabet etmenizi ve rakiplerinizi geçmenizi sağlayan, bu yöntemleri geliştiren uzmanların, SEO uzmanlarının yaptığı işe SEO uzmanlığı denir.
Kısaca SEO uzmanlığı, sitenizin, sizin, ürünlerinizin promosyonunu, reklam ve tanıtımını, özendirilmesini ve sizlerin alıcılar, müşteriler, okuyucular ile buluşmanızı, onlara erişmenizi, hitap etmenizi sağlayan bir uzmanlık alanıdır.
SEO Uzmanlığı Neleri Gerektirir
SEO uzmanlığı, sihir, ya da anlaşılması aşırı zor bir iş değildir. Aslında, basamak basamak, adım adım takip edilmesi gereken bir süreçtir. SEO uzmanlığı neleri gerektirir sorusunun cevabını birkaç maddede sıralayacak olursak:
1. Arama motorlarının nasıl düşündüğünü anlama
2. Bilgi, arama motorları ne yaparlar bunu öğrenme.
3. İspatlanmış teknik bilgiyi öğrenme.
4. Tecrübe, deneme yanılma yoluyla elde edilmiş, yapılan uygulamalardan kazanılan bilgi birikimi.
Bu tecrübe, bilgi birikimi, SEO uzmanlığı konusunda, belirli SEO araçları vasıtası ile elde edilen bilgilerin sağlıklı bir şekilde yorumlanmasını sağlar. SEO uzmanlığı, birçok aracı, profesyonel bir şekilde sizin sitenizin, ürününüzün, iş teklifinizin analizinde kullanılmasını ve bunların en iyi şekilde değerlendirilmesini gerektirir.
SEO uzmanlığı, rakiplerinizden, her zaman bir adım önde olmayı gerektirir. SEO uzmanlığı, SEO ayarları yaparken, her zaman doğru adımlar atmak zorunda olduğunuzu da unutmayın.
SEO uzmanlığı bir işi aldığınızda, o işi sürekli olarak takip etmenizi, gerekli işlemleri yapmanızı, stratejinizi uygulamanızı gerektirir.
SEO Uzmanı Ne yapar?
Bir SEO uzmanı ne yapar, bahsettiğimiz metodoloji ve stratejiler nelerdir? şimdi de biraz bu konuya açıklık getirelim. Özetle anlatacak olursak:
Site içi optimizasyon
Bir SEO uzmanı, site içi optimizasyon yapar. Adından da anlaşılabileceği üzere, bu site üzerinde yapılacak gerekli düzenlemeleri ve daha çok sitenin içeriği ile alakalı iyileştirmeleri, SEO uygulamalarını kapsar.
- İçerik yazımı, site içi optimizasyonda en önemli işlerden birisidir. Sadık ziyaretçiyi sağlayacak, sayfada ziyaretçilerin okuma sürelerini arttıracak çok yararlı, olması gereken bir uygulamadır. Kaliteli yazılmış içerik olmadan, iyi bir SEO uygulaması yapılması imkânsızdır. Bu şekilde, kalitesiz içerik ile hazırlanmış siteler içi yapılacak SEO uygulamaları, daha çok SEO manipülasyonuna girer ve asla tavsiye ettiğimiz bir yöntem, çalışma biçimi değildir.
- Etiketler, bir diğer, site içi optimizasyon araçlarındandır. Ziyaretçilerinize sunulmayan ama erişilebilir olan ve arama motorlarının gördüğü <head> bölümündeki meta, description gibi etiketler, taglar da site içi optimizasyonda önemli yer tutarlar.
- Site içinde, linkler ile alakalı çalışma yapılmalı, bağlantılar, kontrol edilmelidir. Hem arama motorları, hem de ziyaretçiler için düzenli bir bağlantı düzeni olmalıdır.
- Anahtar kelimeler üzerinde çalışma yapmalı, sitenizde hangi kelimelerin yüzde kaç oranla bulunduğunu analiz etmelisiniz.
Site dışı optimizasyon
Siteniz dışındaki uygulamalar bütününe, site dışı optimizasyon, site dışı SEO çalışmaları denir.
- Sitenizin, belirli saygın dizinlerde yer alması önemli bir site dışı optimizasyon uygulamasıdır. Bir SEO uzmanı, bir siteyi, dizine nasıl kaydedeceğini iyi bilmelidir.
- Site dışında, sizden bahseden makaleler, size link veren yazılar önemli bir yer tutar. Bir SEO uzmanı, üzerinde çalıştığı, SEO uygulaması yaptığı siteyi, içerik çalışmasından sonra saygın bir site haline getirir ve o konuda otorite bir site olarak, ondan bahsedilmeye başlanır.
- Forum ve bloglar, sitenizden bahsedilmesi için, önemli araçlardır. Forum ve blog dünyası, her geçen gün çok gelişiyor ve büyüyor. İlgili sitelerden bağlantı almak, sizin yazılarınızdan parçalar yayınlanması önemlidir.
- Sosyal ağlar, forum ve bloglar gibi, yararlanılması ve SEO uzmanı tarafından takip edilmesi gereken, site dışı optimizasyon uygulamalarındandır.
Nasıl SEO Uzmanı Olunur
Arama motorları kolay anlaşılır sistemler değildirler. Aynı şekilde, sıralama algoritmalarının nasıl çalıştıklarının tam olarak, basit bir açıklaması yoktur. Sıralamayı etkileyen, arama motorunun algoritmasını anlamanızı sağlayan çok fazla kriter vardır. Bir SEO uzmanı, bu kriterleri bilen, anlayan, başarı hikayeleri ile sizlere çalışmalarını referans gösterebilecek kişidir.
SEO uzmanı olmak, SEO uzmanlığı gerektiren işleri yapmanızdan, bu bahsettiğimiz özelliklere sahip olmanız sayesinde olunur. Bu bir süreç, bir eğitim, bir tecrübe işidir.
Girişimci ruha sahip olmalı, çok farklı araç ve kaynağı kullanabilmeli ve belirli projelerinizi hayata geçirmelisiniz. SEO uzmanı olmak, bir SEO uzmanı olarak çalışmak istiyorsanız, öncelikle SEO kelimesinde Google sıralamasında saygın bir yere sahip olmalısınız.
- Published in Blog
- 1
- 2